Tuesday, April 20, 2010

Hidup Yang tenang

Setiap hari yang berlalu sekarang....

Aku rasa tenang. Aku rasa aman. Dan aku mampu tersenyum.

Satu ketika dulu, kalau jadi kejadian seperti masa aku eksiden, perkataan pertama..."shit". Takpun "babi"..Tapi masa eksiden baru-baru ni, aku hanya hulur kepala melihat bonet ku yang terangkat. Dan berkata "kena dah". Aku keluar sambil bertanya akak kereta depan "Akak ok?"
Dalam kereta semasa OTW pegi balai, aku siap boleh gelak ngan Ijal.

Tapi aku tak nafikan, kepala aku berfikir. Dan terus berfikir. Cuba untuk mencari jalan keluar yang terbaik. Namun aku mampu berfikir dengan keadaan yang tenang.

Aku sendiri tak pasti dengan perubahan aku. Tapi aku rasa jiwa aku makin tenang.

Beberapa perubahan yang aku dapati pada aku...

-Masih merokok namun dengan jumlah yang amat sedikit berbanding dulu.
-Baran aku semakin menipis. Kalau ada, aku mampu mengawal.
-Mudah menerima teguran.

Aku rasa hidup aku lebih bernilai. Alhamdulillah.

=)...

No comments: