Sunday, October 31, 2010

Jalan P.Ramlee...Satu Ironi

Sabtu Malam...Jam 12 lebih..atau lebih tepat pagi ahad.

Aku dengan dua tiga ketul budak-budak aku gerak ke KL. Ada hal dengan sepupu member aku. Lokasi di BB. Oh ya,kitorang gerak dengan kete family member aku. Mecedis mata belalang. Dan aku rasa macam orang tua. Celaka.

Sampai di BB dan dah setel hal dengan kazen member aku, kitorang cari tempat urut kaki. Member aku sorang ni lenguh kaki sangat katanya. Takpe lah. Lagipon dia yang drive. Mana dia bawak kitorang polo jer. Dalam pada dok tunggu dia setel,kitorang cuci mata kat area situ. Betul.Memang bersih mata aku.

Pas dah setel,kitorang gerak ke Setiawangsa. Konon nak layan ShiSha.Betul ker eja?
Lalu di Jalan P.Ramlee. Aku nampak ramai perempuan bertanduk merah. Bila lak mata aku leh nampak setan nih??Bau kencing setan pon semerbak.Aku dah meremang bulu roma. Oh....rupanya tema Halloween.

Nampak pulak sorang gadis berpakaian yang amat amat amat sangat sangat sangat sendat sedang menahan teksi. Tapi dia tak bertanduk. Sebelah beliau ada sorang lagi gadis berpakaian hitam. Yang ni ada tanduk.Kaler merah. Aku cuba usha kot kot ada ekor tapi kecewa. Budak-budak aku semua tak kedip mata tengok gadis berpakaian sendat berwarna putih itu. Sebab??Beliau tak memakai bra dan jelas kelihatan semua yang ada didalam.oh....tetek nama nya. Aku bajet gadis berpakaian hitam bertanduk merah itu telah berjaya menghasut gadis berpakaian putih untuk berfoya-foya. Lagikan Ex-Ketua Malaikat pun dah jadi Syaitan inikan pulak gadis berpakaian putih. Member-member aku mintak aku snap gambar sebab kebetulan aku memang bawak kamera. Tapi aku terfikir, kemungkinan besar kamera aku akan dipanah kilat kalau menangkap gambar gadis itu. Lantas aku membatalkan hasrat.

Lepas layan asap kepul-kepul kat Setiawangsa kitorang gerak balik dengan mata yang sangat bersih. Terima Kasih Jalan P.Ramlee!!

No comments: