Sunday, September 2, 2012

Sharing Session - DrJohan

Semalam ke Kenduri Aqiqah di Teratak Indah Dr. Johan.(Wanjoe). Kenduri aqiqah untuk cahayamata kedua beliau. Seorang puteri yang sangat comel. Mewarisi genetik terbaik kedua orang tuanya.

Banyak yang diperbualkan bersama Dr Johan. Mungkin kerana kami berkongsi minat yang sama dalam dunia foto. Pelbagai cerita yang dikongsi. Berkongsi masalah dunia yang kecil. Bercerita tentang ketakjuban dunia yang luas.

Barangkali kadang kita terlampau selesa dalam lingkungan kehidupan kita. Atau mungkin kadang kita dibutakan dengan dinding di hadapan kita. Sedangkan di luar kepompong kita, masih ramai yang memerlukan perhatian dari kita. Memerlukan kasih sayang dari kita. Memerlukan tangan yang sudi menyambut tangan mereka yang menggapai. Kadang kita lupa, kita hidup bukan untuk kita semata.

Aku cuba menyelami dunia penuh warna yang diceritakan DrJohan. (Juga cerita tentang gambar beliau yang dibeli NST berharga 5 digit!!). Beliau juga menyatakan minat untuk turut serta dalam projek yang aku ingin jalankan (Pameran Fotografi di Galeri. Masih dalam proses pengumpulan data). Dan aku berminat untuk menyertai beliau dalam dunia penuh warna beliau.(mungkin ini sebuah sistem barter).

***

Semoga dia sentiasa senyum walau kadang hidup rasa sempit dan menyesakkan. Dia tidak keseorangan.
Senyumlah. *Senyum*

No comments: