Wednesday, December 12, 2012

MAHA2012

Assalamualaikum....

Lama tak hapdet..bukan tak berkesempatan sangat sebenarnya..cuma kadang malas nak menaip menjadi punca.

Tahun ini sempat ke MAHA. Sangat seronok disana. Berjalan kaki dari pintu masuk 2 ke pintu masuk 1. Dan pulang dari pintu 1 ke pintu 2 dengan bas yang disediakan kerana sudah kehabisan tenaga. Haha.

Hampir sehari disana, bermacam-macam perkara yang aku lihat. Yang aku pelajari. Yang aku kenali. Dan yang aku makan. Malah sempat berkenalan dengan Firdaus (adik Ajai - maklumat dari sumber yang sgt2 dipercayai) di salah sebuah gerai. 

Aku tertarik dengan satu perkara yang aku lihat di MAHA. Gerai Ramli Burger. Dah macam outlet Mc'D / KFC / Pizza. Dengan set-set makanan yang disediakan, aku rasa Ramli Burger boleh memperluaskan lagi konsep outlet sepertimana Mc'd or KFC. Sekurang-kurangnya ia akan memberi pilihan kepada mereka yang melancarkan boikot Israel. Dan juga pada masa sama, menyediakan peluang pekerjaan. Aku tidak menyatakan samada aku menyokong atau membantah kempen boikot. Terpulang pada individu. Cuma sebelum kita melaksanakan sesuatu tindakan, seeloknya kita fikir apa kesannya pada agama kita, pada bangsa kita dan pada negara kita.

***

Perlawan antara Harimau Malaya & Gajah Perang belum tamat. Jadi buat sementara, aku tangguhkan ulasan. Tunggu final result. Kalau menang aku ulas. Kalau kalah, aku citer bende lain. Hahaha.


3 comments:

TiranaAduka said...

salam
Salam kenal dari tirana aduka

faizal.muzni said...

sesuatuyang memberikan kegembiran di hati waktu MAHA

Unknown said...

salam kenal kembali TiranaAduka....

emm..gembira bro..duyan murah2...huhu