Monday, April 28, 2014

Jadi Chegu

Assalamualaikum....

Tetiba,

Ada orang datang dan ofer...

"Ajarkan anakku bermain gitar"

"Ajarkan anakku mengaji"


Tetiba,

Nak jadi chegu gitar.

Nak jadi guru mengaji.

Pendidik.


Jauh benor rasa ngan jiwa aku.

Main gitar pun takat nak main2 dalam bilik.

Mengaji?...(pandang kiri kanan)...aku sendiri tengah belajar mengaji tak abes2..

Hmmm..Apa lah nasib budak-budak tu nanti bila aku yang mengajar..hihi..
Kalau tatau pun, juz wat muka konfiden. Dorang mesti kagum jugak. Hahahaha..

Ouh..satu berita baik. Wife Azam (owner studio) dah mengandung. Untuk anak ke-4.
Rezeki. Alhamdulillah. Tumpang seronok.

Pastu kang stendet lah soklan "ko bile lak?"
dan jawapan stendet aku "anak aku dah masuk U.Dengar citer dapat 4flat" sambil wat muka serius.

senyum

Hidup. Senyum. Dan hadaplah satu persatu. Indah sebenarnya.


2 comments:

Anonymous said...

Whohohohohoho .. bini org mengandung ko yang suka .. apakah ?.

Unknown said...

mungkin sbb azam(owner studio) tu dgn aku rapat...anak dia pon dah mcm anak buah aku...jadi mestilah seronok..lagi pun itu kan berita baik...

=)