Monday, June 30, 2014

Ramadan 2014

Assalamualaikum...

Salam Ramadan Al-Mubarak...

Bulan Ramadan kembali. Bersama jutaan rahmatNya dan pengampunanNya.

Pertama kali juga menyambut bulan ramadan dalam keadaan sedikit takut.

Ini kali pertama menyambut ramadan dalam keadaan gastrik.

Puasa hari pertama, aku rasa seperti aku budak kecil yang baru belajar berpuasa. Pada sebelah petang aku mula rasa tak larat. Perut dan kepala mula sakit. Kepala dah mula huyung-hayang. Cuba bertahan. Alhamdulillah. Berjaya.

Hari kedua, juga begitu. Harap mampu bertahan sampai keakhir Ramadan yang mulia ini.

Dan aku gagahkan juga untuk bangun bersahur walau dalam rumah hanya aku seorang sahaja yang bersahur. Lagipun Ma aku akan kejutkan aku untuk bersahur. 

Semoga diberi kesihatan yang baik untukku dan untuk semua, agar dapat kita dapat terus beribadah dalam Ramadan ini..

1 comment:

Anonymous said...

Niat yg baik akan dipermudahkan Allah.