Monday, September 21, 2015

Habit Jilake

Assalamualaikum

Dari dulu aku suka gunakan bahagian tepi tangga untuk menggelongsor. Tambah lagi bila guna tapak kasut yang licin. Dia punya laju, kejap je sampai ke bawah.

Memandangkan bilik aku di tingkat dua, maka aku perlu selalu menggunakan tangga untuk turun ke bawah. Jadi habit aku untuk menggelngsor memang aku gunakan sepenuhnya.

Budak-budak ofis aku memang dah tahu sangat perangai aku. Bila dipanggil meeting kat bilik meeting di tingkat bawah, jarang sangat aku bersopan menggunakan tangga. Turun satu persatu tangga. Itu pasti aku dalam keadaan mood yang sangat jahanam.

Pernah sekali waktu dah nak balik, aku dengan selamba menggelongsor. Seperti biasa.

Tapi hari itu tak jadi biasa. Hari itu jadi luar biasa.

Skit lagi aku nak sampai ke bawah dalam keadaan menggelongsor, GM aku muncul secara tiba-tiba didepan tangga bahagian bawah.

"Ko buat apa duke?"

"hehehe..tade apa bos"

Jahanam aku.

No comments: