Friday, June 11, 2010

Monoloque Itu

120610
2.22pagi

Aku masih dalam kedai. Mendengar dendangan 3 doors down sambil terus cuba menghirup nafas yang yang dirasakan semakin menyempit di sudut rongga paru-paru. Dan juga sambil membelek komik-komik yang entah bila akan sampai pada penamat. Dan aku terus ditipu.

Aku cuba menyedut asap-asap yang dulu sangat aku dambakan. Tapi seolah-olah aku tertelan asap bas mini yang hitam kelam kelibut di celah kotaraya. Dan aku mengah menahan nafas. Peluh berjurai menitik perlahan. Hilang seketika ditiup angin kipas dinding yang bertiup perlahan.

Aku harus pulang sebelum pagi kian menjengah suria. Sebelum burung berkicau riang terbang di awan. Sebelum muazim melaungkan kalimah-kalimah keramat yang melenakan ramai manusia.
Dan sebelum bermula sepak mula France di Piala Dunia.

Oh..aku lupa. Aku sekadar penyokong lalang. (Brazil,Sepanyol,Belanda,Argentina)

3 comments:

Nor Azlina Yusof said...

Harap2 argentina kalah..Amin.. :P

Bozu said...

Go Les bleus..

Unknown said...

Arween:Nampaknya hanya tinggal impian...=)

C-bozoo:Go Les Nibong Tebale FC...