Thursday, August 25, 2011

Aku,Mereka Dan Blog.

Hari ini merupakan hari terakhir di ofis. Sebelum pulang ke Terengganu. Ingat dapat pulang awal. Mungkin kerja setengah hari. Lepas Sembahyang Jumaat fikir dapat Ca Alif But. Tapi tak lepas. Aiseh...Teruslah menghadap PC ini.

......Dan mendengar terus lagu-lagu raya yang dah berkumandang dari hari pertama Ramadhan.

Jenguk kat luar, mendung.

Jenguk kat dalam, kelam.

Buka blog. Jenguk blog-blog lain. Aku rasa sangat teruja.

Mereka sangat berbakat dalam menulis. Kretip dowh!!

Dan kebanyakkan mereka perempuan. Blog-blog lelaki?? Macam biasa. Stendet. Strek to de poin.

Bila membaca penulisan mereka, aku tau, ianya datang dari hati mereka. Mereka jujur. Dan itu sepatutnya. Kadang tak terfikir bagaimana mereka mampu berfikir tentang suatu hal yang kadang ( selalunya) aku tak pernah fikirkan.

Mereka ini Genius?? Maybe...

Walaupun aku lelaki, aku tak pernah rasa malu untuk belajar dari perempuan. Asalkan ianya ilmu untukku, aku tak kesah.

Sebab kita kena selalu ingat, kita tidak pernah sempurna dan takkan pernah. Jadi boleh berhenti bermimpi untuk kesempurnaan. Namun kita boleh saling melengkapi.

No comments: