Wednesday, July 31, 2013

Ramadan 2013

Ramadan 2013

Ramadan kali ini masih juga seperti tahun-tahun sebelumnya. Tiada apa yang berbeza sangat.

Masih terus mencuba untuk terus meningkatkan amalan yang sedikit. Risau jika tidak lagi bertemu ramadan.

Entah kenapa, sepertinya ini ramadan terakhirku. Harap dipanjangkan umur didalam keimanan. Mungkin sekadar mainan perasaan.

Baru-baru ini ditegur seseorang. Nampak semakin berisi. senyum

Sebenarnya aku sendiri pelik. Sebab apa yang berlaku sebenarnya adalah berat badan aku menyusut. Entah. Berat aku menyusut dari 2-3 bulan lepas.

Minggu ini agak merisaukan aku sendiri. Tekanan darah rendah. Perlu menjaga pemakanan.

Mungkin faktor kurang rehat kebelakangan ini. Disamping tidur yang semakin kurang.

Alhamdulillah. Ramadan kali ini datang membawa rezeki dan khabar gembira. Cuma sendiri perlu terus berusaha keras.

Persiapan raya untuk tahun ini aku cuba minimakan untuk diri sendiri. Cukuplah sehelai jubah. Alhamdulillah aku masih mempunyai pakaian untuk menutup aurat. Cukuplah sekadarnya.

Selamat beribadah sahabat-sahabatku yang baik. ^_^

No comments: