Monday, December 30, 2013

Bulan Penutup

Assalamualaikum...

Pertama-tamanya....

Syukur Alhamdulillah. Masih diberi peluang untuk terus bernafas. Syukur Alhamdulillah atas kurniaNya yang sungguh banyak. Alhamdulillah.

Bulan terakhir tahun 2013. Bulan yang penuh dengan kejutan untuk aku. Bulan yang diberi rezeki melimpah ruah. Alhamdulillah. Sehingga menimbulkan rasa takut. Ujian itu datang bukan sekadar dalam bentuk kkesusahan, kesengsaraan, penderitaan, kesedihan, kelaparan, kesakitan dan lain-lain.
Ujian juga datang dalam bentuk kesenangan, kemewahan, kekenyangan, kelapangan dan lain-lain.

Dan aku risau jika aku terbabas dalam ujian kali ini. Moga kita semua diberi petunjuk olehNya. Amin.

Hari ini, datang seorang teman. Mengajukan suatu yang berat untuk aku tunaikan.

Temanku berkehendak, inginkan aku mengajarnya Bertajwid.

Sebab aku sendiri masih banyak yang perlu diperbetulkan. Rasa risau jika salah ajaran. Ini bukan ilmu foto. Ini ilmu Al-Quran. Cuba untuk menolak. Tapi rasa tak sampai hati. Lantas...

"saya cuma boleh berkongsi. Saya belum layak untuk mengajar"

Semoga Allah memandu aku dalam menyampaikan kalimah-kalimahNya. Amin.

No comments: