Monday, December 16, 2013

Hidayah Itu KurniaNya

Assalamualaikum

Hari ini terbaca satu news yang membuat aku tersenyum. Teruja. Seronok. Inspired me.

Kisah seorang model Malaysia yang telah menempatkan nama diperingkat antarabangsa yang terbuka hati untuk berhijab. Biasalah tu citer-citer macam ni.

Cuma yang menjadikan cerita ini satu kisah yang bukan biasa-biasa adalah dia belom lagi kembali menganut Islam. She is not revert yet.

Nama beliau Felixia Yeap. Seorang yang bukan Islam belajar untuk berhijab dan menutup aurat. Dan juga mula menolak tawaran modelling yang memerlukan dia mendedahkan badan. Aku kagum. Siriyesli.

Untuk menolak dunia dan memilih ketenangan hakiki. Bukan semua mampu melakukan itu. Ramai dikalangan muslimin muslimat sendiri terpedaya dengan kecantikan palsu dunia.

Felixia Yeap. Semoga Allah mengurniakan kamu hidayah. Dan semoga perlindunganNya dan rahmatNya sentiasa bersama kamu. Semoga kamu kembali bersama kami di dalam Islam.Amin.

Seorang temanku, mengkhabarkan padaku. Dia akan memulakan kelas Al-Quran (Telah pun dimulakan sewaktu entry ini ditulis). Alhamdulillah. Tiada yang lebih indah dari mendapat khabar seperti kedua-dua khabar ini.

Semoga Allah sentiasa membimbing kita semua. Amin.


No comments: