Tuesday, December 23, 2008

Resepsi Perkahwinan

Assalamualaikum....

2 minggu lepas aku menerima jemputan/utusan/undangan ke majlis perkahwinan bekas budak kelas aku dulu masa degree...kat Hutan Melintang...masa mula2 terima undangan dalam kepala otak aku..."alamak..camner nk pegi..tau pun tidak tempat tuh"...tapi oleh sebab ke gamble an aku ini dah mencapai tahap seriyus...."takper..aku gamble"...maka bermula lah episod antara aku dan google maps....Selain itu ada jugak lah aku bertanya pada orang2 yg biasa lalu lalang kat Hutan Melintang tuh..dorang cakap.."senang jer tuh..ko strekkkkkkk jer dari jalan Kapar"...Aku ada lah jugak ajak sorang member aku nih..maklum lah..dier orang Klang...takkan tatau jalan area2 Selangor...
"jal (bukan nama sebenar)..ko nak ikut aku gi Hutan Melintang?"
"alamak..sori lah Duke..aku kalo bab2 masuk hutan nih..aku kurang sket..ilmu tak banyak lah"

**aku terkesima...

Lalu pada tarikh yang dijanji kan pergi lah aku ke rumah member aku tuh..bertemankan 2 orang member yang memang haram tak tau jalan nak gi..namun..kitorang gamble...dipendekkan citer..sampai jua...tanpa mengalami masalah kesesatan yang melampau...Maka melepak lah kitorang kat rumah member aku yang kawen nih sampai semua tetamu yang hadir menghilangkan diri...aku rasa lah..dalam hati mak member aku tuh kompem dier ckp.."budak2 nih ingat nih rumah diorang ker aper??"..maaf lah makcik..member2 saya ni memang muka tembok china...

Selepas rasa bosan..barulah kitorang mencari jalan pulang...aku sampai rumah lebih kurang jam 11.30 malam...fuhhh...rekod baru tercipta...aku sampai ke jua ke Perak tanpa sesat...yessss...

***

Ahad baru nih..aku ke majlis kahwen budak kelas aku masa zaman diploma lak..kat Sijangkang...dapatlah kumpul sekitar 8 orang teman2 seperjuangan yang masih belom gugur syahid lagi untuk sama2 pergi ke majlis tuh...

Masuk nih dah 3 kali aku majlis kahwen orang Jawa...sonok gak sesekali join majlis kahwen orang Jawa nih...apa yang pasti..kueh mueh mesti ader kat atas meja...tu kompem yang aku takkan jumpa kat majlis orang yang mengaku sebagai orang Melayu...

***

Haihhh..dah makin kurang rakan2 se spesis bujang aku skang..makin pupus...Adakah ini merupakan petanda untuk aku berevolusi untuk menjadi spesis berumahtangga??hmm...soklan perit tuhhh.....~sigh...

*Adakah aku mampu memikul tanggungjawab sebagai seoarang Suami???
*Benz...tanya kat Mr Tralala...aper prasaan ader tanggungjawab nak jaga anak orang ni ea??~sigh...

1 comment:

b3nz said...

hehehe..ko kena tanye dia la.
suh aku tanye watpela...

cuma ade juga citer2...dia mcm time tu tiba2 diri nak berubah..to be a better person, nak ade own family..
n skrg tgh build up career.

katenye...baru nmpk masa depan.gitu la kot..better ko tanye beliau la.