Monday, December 8, 2008

Raya Dtg Lagi...

Assalamualaikum...(ayat stendet pembuka bicara)

First skali..aku ucap Selamat Sambut Raya Eiduladha atau dlm bahasa stendetnyer..raya korban..aku tak balik kg pun raya nih..masuk nih aku ingat dh 6 tahun aku x balik raya haji(satu lagi panggilan stendet)...sungguh durhaka...hihi.."ma..tahun depan along balik ek..insyaallah"...
Walopon aku tak balik kg..aku jugak tak gi raya mana2..dok jer kat umah bersama2 housemate aku dan ditemani oleh sekitar 20 ekor hamster..(aku rasa bukan membela dah..MENTERNAK)...hehe..baru 2 mlm lepas aku nak tajang sekor hamster nih..nama LILY kot..ader ker patut dier gigit ibu jari kaki aku masa aku tgh sedap layan muvie..sungguh kekurangan ajaran dier sekor nih...seb bek sempat kontrol nafsu amarah..."seb bek lah ko comel"..

Aku ader dapat 1 klip video ttg ceramah agama oleh sorg ustaz nih...dlm ceramah tuh beliau(kata ganti nama yg lebeh sopan) tunjukkan macam2 gambar..seksa kubur lah..balasan org baik2 lah..org putus kaki eksiden lah...well..aku suka tgk mende tuh..dpt gak bg keinsapan dlm diri aku yg khilaf nih barang semenet dua...tapi tulah..(ader gak nk komen)..hihi..aku tak berapa suka dgn cara penyampain ustaz tuh..atau dlm spesifiknyer..AKU BENCI+MELUAT TGK CARA USTAZ TUH BERCAKAP!!..aku paham niat dier baik..nk bg kesedaran..tp niat tak penah menghalalkan cara...intonasi yg sungguh kuat (bhs stendet nyer melaung/menjerit/menjerkah)..cuba kita bayang kalo org bukan islam melihat..."ini ker islam yg dikatakan penuh sopan,keindahan,kebahgiaan??"...pastuh ader selit perkataan2 "bodoh"..(kalo tak silap itu dah dlm kategori maki kan??)....buat aku rasa menyirap..."En. Ustaz..hencek rasa kalo Nabi Muhammad S.A.W tgk cara Hencek berceramah..Baginda suka ker tak??..or adakah Rasulullah akan ckp.."Ini lah pejuang Islam Yg kita mahu"???...senang cakap...adakah Rasulullah akan Endorse cara tersebut??...

Minggu lepas kalo tak silap aku merupakan minggu last Dr.Asri memegang jawatan Mufti Perlis...Beliau dah tak nak sambung..Nak buat kajian..(dr apa yg aku baca)..Kepada Dr Asri..Saya ucapkan Semoga maju jaya dan dalam lindungan rahmat Allah selalu...Segala usaha yg Dr. lakukan untuk masyarakat saya cukup kagumi...Semoga Dr akan terus menyampaikan Ilmu2 dan terus berusaha membetulkan masyarakat kita....
Sebenarnya aku terasa sedikit kehilangan dgn briter ini..sebab aku cukup kagum dan respek pada beliau..seorng yg tak penah gentar dlm menyuarakan kebenaran...Yang mana org sebegini makin kurang dlm kelompok masyarakat kita...

*ben...aku rasa lah kan..layout itam tak kena lah ngan nama blog ko yg berlagu riang tuh..lagi pun kan ko dlm mood "berkaseh sayang"...hahaha
*erin...Lama giler dowl x kuar mabuk2 sama ko..jom...
*fariz..Selalulah update blog anda yer...hehe(macam aku rajen sgt update)..hahaha

5 comments:

b3nz said...

hehehe..selamat hari raye aji gak asrol. maap ler message idak di reply.
x sesuai kah? alaaa...ko ingat nak edit layout tu senang ke? huwaaaaaa!! kot aku tuko background kaler buleh x? ala...tetap gak nak itam.
itam tu menawan la..

:p

Unknown said...

tuko kaler bagus kot..baru lah riang ria...hehe

Anonymous said...

hmm..hmmpp....da lama rsnye nama aku x naik dlm blog sesapa...tetb rs terpinggir plk..muakakakkakaka

tu lah...ble nk lepak weh~~da lama kita x berdiskusi nih isk isk isk...

weh aku nk wat permintaan nih...since hamster kt umh ko byk sgt kan...bak sini seko...kire sedekah laa kat aku kan =P wat amal jariah sket kakakakaka

b3nz said...

aku pun nak seko la asrol.. susah nak bela kucen, aku bela hamster la. sama je gediknya ngn kucen. hahahaha!

Unknown said...

uish..boleh ke korang jaga hamster??korang ganaz2....x mcm aku yg sopan santun nih...:P..hahah