Sunday, March 8, 2009

Aku,Politik dan ....

Assalamualaikum...

Aku penah tulis..aku xmo citer pasal politik kat dlm blog ni..tapi aku rasa cam nak sentuh skit kot kali nih...coz aku rasa cam aku sedang tgk telenovela atau citer Tamil Sivaji The Boss bila aku tgk aper yg berlaku kat Perak skang....

Hadoilahh...x paham tul aku..per kes lah sampai nk meeting smpi bwh pokok tuh ane??udah2 ler tuh..rimeh teman nengok ni haa....ko ekau memang takdo khojo??kalo kes dh bwk masuk mahkamah..tunggu jer lah ngan aman...lagi mau kecoh..sana kecoh..sini kecoh...masuk Ara pon kecoh..kan Jal???isk isk isk....

Satu lagi kes PPSMI...~sigh...yang sampai berdemonstrasi tu pe hal bang??takleh ker ikut jer ckp polis tuh...bg jer 7 wakil tu yg serah memorendom...setel..yg penat2 gi berarak tu per kes??kalo brani gi lah brarak Maulid Nabi...lagi ader pekdah...tak pasal2 dapat pedih mata...pesal lah budaya Sivaji nih makin menular...ishhhh...sana riot..sini demonstrasi..bende dah jalan lama baru skang nak tunjuk xpuas hati??per kes bang??Gua ingat arr..zmn bapak gua dulu..dier skolah kat skolah mat saleh gak..tapi prangai takder pon macam mat saleh..orait jer melayu nyer...takder nyer sebab bahasa tuh kita hilang jati diri melayu...aper yg paling penting nak tentukan JatiDiri tuh pada aku Pendidikan-Dari-Mak-Bapak-Dari-Rumah..tu paling penting...tapi kalo dah mak bapak pon dah macam Sivaji camner anak nak jadi Farid Kamil or Rosyam Nor...kalo mak bapak dah mcm Kareena Kapoor camner anak nak jadi Rita Rudaini beb...kan??adoiihhh lahhh..condition rosnah mat aris betullah paler otak aku bila baca bende2 nih....

***aku tensi x jd jamm..tiket dah sold out tp x jd..abes lah kena maki ngan peminat...tanda2 perpecahan makin ketara dlm hindi band aku...~sigh

No comments: