Tuesday, December 27, 2011

GitarKu

Setiap orang pasti mempunyai barang kesayangan kan? Ke aku sorang jer? Ada yang sayanggggggg sangat dengan bantal busuk mereka. Ada yang sayanggggg sangat dengan koleksi movie mereka. Ada yang sayanggggggg sangat dengan koleksi Coke mereka. Macam-macam. Pelbagai. *Senyum*

Aku juga mempunyai barang kesayangan aku. Barang kesayangan aku adalah sebuah gitar tong jenama Kapok yang ku beli dengan duit loan PTPTN pertama yang kudapat dahulu. Orang bagi pinjam duit untuk belajar aku gi beli gitar. Elok sangatlah tuh Hencek Asrol!!

Diam tak diam. Sedar tak sedar. Gitar ini telah menemani aku selama 10 tahun!!Suku dari umur aku!!Aku bajet nak wat anniversary lah....haha.

Aku namakan gitar aku dengan nama yang sangat macho. Nama gitaris pujaan hati. Lu gile gitar gua nama Justin Bieber!! Nama gitar aku...Hammet!! Diambil dari nama gitaris utama Metallica - Kirk Hammet. Sebab dia pon ada sebijik gitar kaler sama dengan aku punya!!Ouh..adek laki aku panggil Metallica dengan sebutan melayu. Sila lah sebut.

Semoga gitar aku nih panjang umur. Sentiasa sihat walafiat. Owh..aku pernah kena sound sebab dekat gitar aku ada satu sticker "All Politian Is Lie!!". Minah tu sound aku.." tak semua ahli politik tu penipu". Sambil mata aku kebil-kebil.Haha...

Apa pun..selain pc aku yang sangat aku sayang, ini lah jua barangan kesayangan aku. Walaupun warnanya sudah lusuh, nampak buruk, nampak tua, tergores sana sini...aku sangat sayang Hammet aku. Yang menemani aku kala sunyi. Yang menemani aku kala aku bergelak ketawa. Dia sentiasa disisi aku.

Kepada Hammet-Selamat Ulang tahun ke-10 bersama aku- Ailebiu beri mach!!

No comments: