Friday, June 22, 2012

Senyum

"ermm..tea o panas satu...ais kosong satu".

Dia pandang aku. Lantas menghalakan pandangan pada abang ambil order yang murah senyuman.

"Abang, ais kosong tu tak payah. Tukar air kosong jer". Aku memandang dengan penuh pengharapan agar dikasihani namun tidak berjaya.

***

"Awak, kita rasa dahaga la malam nih. Panas. Macam nak order air lagi. Macam nak minum ais jer"..ucap dia sambil memandang aku.

"Order jer"..balasku sambil menahan gelak.

"abang, barli ais kurang ais satu yer" minta dia.Lepas tu dia pandang aku.

"jap..kita tengah cuba tahan gelak"aku ambil nafas dalam-dalam.

"LAICI satu yer bang"..pintaku dengan penuh kegembiraan. Nasib aku lupa sebut "ais takmo kurang yer".

****

Aku terlantar sambil tersenyum sampai ke pagi walau dalam tidur.(aku rasalah).





No comments: