Sunday, February 22, 2015

Trip To Terengganu

Assalamualaikum

Cuti raya cina kali ni sempat juga balik kampung walopon cuma sekejap. Takpelah. At least balik jugak.

Balik kampung menumpang kawan aku yang kebetulan ke Terengganu sebab abang dia kahwin dengan orang terengganu.

Yan, Abg Zul (suami Yan), Adik & Kakak (anak2 Yan) & si manis Zainab.

Ni 1st time aku jupe Zainab selepas beberapa tahun. Dulu dia praktikal kat tempat aku berkerja. Tapi siyesli aku lupa Zainab penah praktikal kat Ara.

Aku follow insta Zainab lepas diperkanalkan oleh yan.(aku lupa atas urusan apa, cuma mungkin Yan ingin menunjukkan hasil mekap dia yang ditacap pada Zainab).

Aku sangat tertarik dgn hasil2 artwork Zainab. Seorang yang bukan berkelulusan art tapi hasil artnya sangat2 menarik. Kreatif. Pada aku, Zainab ni gifted.

Boleh lah folow insta dia - @zainabahmad24.

Aku selalunya mudah menjadi teruja bila jupe dgn org2 yang gifted nih. Cuma kali perlu behave. Aku tak biasa sangat dgn Enab. kedua, zainab pon tak biasa dgn aku.

Tapi semasa di melalui kawasan Pantai Kuala Abang, Aku ckp kat Abg zul "kat depan seelepas selekoh ni ada port cantik"
Tak sempat lama lepas tu aku dengar suara Enab "benti jom benti jom". Nampak sangat eksaited dapat tgk pantai.Hahaha.

Aku pun rasa teruja jadi pemandu pelancong pada Yan 7 family dan Enab. Menunjukkan sisi Terengganu yang jarang diketahui orang luar.

Apa pon, seronok dapat hangout dgn mereka.

Assalamualaikum.

No comments: