Tuesday, March 3, 2015

Prasangka

Assalamualaikum

Aku kira kita sudah cukup dewasa. Cukup matang. Untuk mereka yang sebaya aku.

Dan semakin menginjak usia, bermakna selangkah kita menhadap kematian.

Still takleh berfikir positif or berakhlak positif?

Kemon gurl!!

Asek nak komplen orang sana. Asek nak kutuk orang sini. Asek nak prejudis dengan orang situ.

Dalam hati ko dah tade ruang untuk berfikir/bersangka baik kah?

Dalam hati ko cuma ade komplen/prejudis/negatif ke?

Siyesli.

Aku rasa makin aku renggang dengan sikap2 sebegini.

Cukuplah2 komplen mcm diri kite malaikat yg tak berdosa.

Cukup2 lah prejudis. Cukup2 lah negatif. Esok lusa kita dah nak mati.

Berkasih sayang. Bersangka baik. Itu kan lebih indah.

5 comments:

Anonymous said...

Aku suka cara kau fikir.

Unknown said...

Aku suka cara kau komen

Anonymous said...

erm... kemon gurl? hmm.. ada sedikit prejudis nampak... :p hahaha

Unknown said...

sbb aku selalu guna "kemong menggg"..skali skale guna gurl...ouh..lagi pon mmg gurl (majoriti) yg slalu suka bergosip mengumpat segala...hahaha

Anonymous said...

amboiii....terasa den...:p