Monday, September 22, 2008

Wanita...

Assalamualaikum....

Erm...hari-hari yang aku lalui setakat ini masih berjalan seperti biasa.
Ada jugak lah sedikit sebanyak perkara-perkara or peristiwa yang
menggembirakan/menyedihkan berlaku..tapi itu lah kehidupan..kan???

Ada jugak seorang dua dari kalangan umat manusia nih yang bertanya padaku..
"ko nih bukak blog nak jadi anti-Gov gak ker??"..or.."ko nak berpolitik ker?"
(tersenyum)..ingin aku tekankan disini..BLOGKU BUKAN UNTUK DIPOLITIKKAN!!
Aku bukan bermaksud politik itu tak penting..politik itu penting..tapi sekarang
ramai yang menunjukkan mereka itu pandai..mereka itu serba tau bila bercakap
soal politik...dan biarlah aku yg NOOB/BENDUL/SENGAL/BODOH or apa saja yang
sama waktu dengannya menulis tentang sesuatu yang tidak berkaitan dengan politik.
(walaupun agak susah sebab kebanyakkan bende didunia ini melibatkan politik).

Erm..itu bukan topik yang ingin aku lakarkan/coretkan...Aku cuma tertanya-tanya..
(mungkin disebabkan aku agak KEKAMPUNGAN yang tak byk bergaul dengan golongan
HAWA)..Apa sebenarnya yang penting bagi seorang wanita/perempuan/gadis bila
ingin memilih pasangan??RUPAKAH??HARTA BENDA??KETURUNAN??PEKERJAAN?? or hanya sekeping HATI YANG TULUS DAN IKHLAS MENYAYANGI???
(walaupun spesis yang hanya memandang HATI semata-mata pada aku makin berkurangan). Aku akui...HARTA,RUPA antara aspek yang perlu dititik beratkan..kalau aku jadi wanita/gadis/perempuan pun takkan aku nak kahwin dengan pengemis..kan??
(walau hakikatnya pengemis skang makin kaya).
Tapi perlukah ianya menjadi satu aspek yang TERLALU BESAR??TERLALU PENTING??
Maksud aku..kalau seseorang lelaki itu sudah mempunyai pekerjaan yang stabil
(maybe belom kaya)..itu sudah memadai...ITU PADA AKU LAH..

Pada aku..bila aku ingin mencari pasangan (macam perkara rutin jer ayat aku nih)..
haha..erm...First..aku tak nafikan..WAJAH/RAUT MUKA..tapi itu hanya sementara.
Aku lebih suka menilai seorang perempuan dari segi sifatnya..perangainya..
dan pada aku..ITULAH YANG TERPENTING..Apa guna beristeri/berbini cantek tapi
menyakitkan hati..Apa guna isteri langsing kalau buat aku sakit kepala??
Apa guna pandai berhias kalau tak tahu menghormati??Disebabkan itu...
pada aku yang sebenar-benar menjadi keutamaan aku..adalah PERANGAI..maksud aku..
perangai yang buat aku rasa selesa/gembira/aman.Tak perlu sempurna..
coz tiada apa pun yang sempurna selain Allah S.W.T. Walaupun idaman inginkan
wanita berambut panjang..wanita yang baik hati,wanita yang cantik,wanita yang
langsing,wanita yang berkulit cerah (memandangkan aku berkulit gelap)hahah...
tapi itu hanya impian..kalau dapat..ia BONUS!!..kalau tak..aku tak pernah kisah..
yang penting..AKU SELESA DENGAN PEREMPUAN ITU!or can i say "I Love U Juz the way U are" ..cukup..titik.noktah.hehe...

Wanita itu sendiri dijadikan dari tulang rusuk lelaki...Mana letaknya tulang rusuk ini??
BERDEKATAN HATI DAN DILINDUNGI LENGAN/TANGAN..Apa bentuknya??BENGKOK...Pada pendapat aku..
Wanita itu adalah untuk dicintai..disayangi..dilindungi sesuai dengan kejadiannya.
BENGKOK...itu lah perangai perempuan..maksud aku..ianya bengkok minta dilurut..
bukan dipaksa untuk menjadi lurus..namun tak boleh dibiarkan bengkok selamanya...
Maka pada aku tegurlah dengan cara yang baik..nasihat..kalau berkasar takut nanti
mematahkan tulang yang dah sedia bengkok...SEKADAR PENDAPAT DARI LELAKI...
Kadang-kadang aku terdengar jugak..."perempuan camtuh lah..sikit-sikit merajuk"..hahaha...
Nak buat camner bang..dah nama perempuan..kan??..Dah memang itu sifat mereka..
Nasib baik dia marah dia merajuk..kalau dia marah dia cakap "kalau tak puas hati..
tunggu saya kat luar..one by one"...tak ke naya...hahaaha..

Aku mintak maaf kalau tulisan ku ini tak betul/mengguris perasaan or apa sahaja..sekadar
meluahkan pendapat untuk dikongsi...(kalau terasa ingin berkongsi)hihi..erm..
Ada beberapa isu lagi(wahhh..cam bende besar jer bila sebut ISU)..haha..yang aku ingin
coretkan pasal perempuan..tapi biarlah di halaman yang lain...

Sementara itu....biarlah tulisan ini berhenti disini...salam hormat dari aku insan yang
khilaf...assalamualaikum...

3 comments:

Anonymous said...

/me garu2 idung.....

ble nk wat kenduri masuk umh br??

(lain kali ckp bia terang....ku igt blog fs...sengal~!!)

Unknown said...

umah baru lah sgt..sengal..bukak blog baru pun kena wat kenduri???dowl..

BeN`z said...

wanita..aku..ade la wanita..yg punya harga diri dan hati... seorang is.... ttuuuuttt!!! apekah?