Wednesday, October 8, 2008

Dara...

Assalamualaikum...

Erm..Baru-baru ni aku dapat satu soalan yang dah lama dan dah
biasa aku dengar..namun aku tak penah tulis or kuarkan
stetmen secara bertulis dalam mana2 blog mahupun kad laporan
tahunan...heheh...

"Sudi terima ke PEREMPUAN YANG TAKDER DARA??"

Hrmm...kalo mengikut pendapat aku..AKU TERIMA..mungkin
ramai laki yang takleh terima (mungkin)..tapi pada pendapat
aku..apa yang hendak dikesahkan sangat sama ada dara atau
tidak...memang kalo ikut secara tradisi..DARA ITU LAMBANG
KESUCIAN..dan aku akur pada kenyataan itu...

Tapi bila pikir2 balik...pada aku kesucian bukan sekadar
terletak pada DARA ATAU TAK..kesucian itu letaknya
pada perangai...kesucian itu letaknya pada akhlak..
DARA itu hanyalah satu simbol..yang boleh musnah tanpa
kerelaan, kesilapan masa lampau atau sesuatu tanpa disengajakan.

Macam apa yang aku tulis dulu...aku terima perempuan itu
seadanya dia...kalo dah ditakdirkan dia bukan DARA pada masa
aku kenal..namun perangai nyer telah berubah dan aku
sendiri dah sayang..apa perlu difikirkan tentang DARA??
DARA itu sendiri bukan leh pakai sampai tua..kan??huhuhu..
Buat2 projek pastu pagi ada DARA balik..ada ker??hahaha...

Apa guna DARA kalo dah kawen menyakitkan hati??Apa guna DARA
kawen esok lusa cerai???Apa guna DARA kalo laki balik keje
tiap2 ari kene bebel dan menghadap muka yang masam???
kan....???hehehe...

Dan aku sebagai laki...adakah aku cukup sempurna untuk
mendapatkan jodoh yang sempurna or hampir sempurna??
hehe..muka tak ensem,duit tade..kete tade...dan
ketidaksempurnaan aku ini...aku rasa tak perlu
untuk aku mengharap pada sesuatu yang sempurna...hehe

Dan untuk itu aku sekali lagi percaya...

"TERIMALAH DIA SEADANYA DIA"

No comments: