Saturday, January 17, 2009

Duit??Life???

Assalamualaikum...

Aku sering tertanya-tanya....Adakah duit merupakan segala-galanya dalam hidup nih??Perlu ker kita mengejar duit dan bekerja sesuatu yang tidak kita minat semata-mata kerana kerja tersebut tawaran gajinyer lagi tinggi??

***
Si A:ko tengok si Polan tuh...gaji dah 3k...dok kat sarawak..duit tak abes pon...
Aku:duit banyak..tapi ader life ker??
Si A:Bestu ko...nak balik kg raya cina ni pon takleh dah..dah abes duit..
Aku:aku kalo tade gaji 2 bulan lagi pon aku mampu survive agi....
Si A:ko takper lah....bujang...aku dah kahwen...
Aku:Kalo idup nih kehendak lebeh dari keperluan..sampai mati pun takkan pernah cukup...

***

Aku tengok ramai kawan aku selalu ngadu.."duit tak cukup lah Duke"..tapi esok nyer..."weh Polan..sabtu ni gi Aeon..shopping"..aku nganga..

Si B:Aku bayar zakat Rm**.** jer..tu jer aku mampu..
Aku:Tak kisah...janji ko bayar...

Esok nyer...
Si B:weh Polan..ni ader katalog baru..aku nak beli handbag nih lah...
Aku: "nganga lagi"

***
Aku sering dilabelkan selekeh...tak trendy..erm..tak Lelaki Ampang...tapi bila pikir2 balik..tade lak aku mintak duit derang nak makan ker..nak minum ker..nak isap rokok ker...Dan aku jugak tak into sangat nak komen penampilan derang..Yang derang selalu nak komen penampilan aku napa??pelik tul aku....Dan lagi pelik....derang2 yang sibuk komen aku tuh tade lah aku nampak trendy sangat..or..CHANTEKKKK SGT!!!well..maybe i'm juz blind...~sigh..

***lebeh baik aku buta dalam menilai fizikal orang asalkan aku tak buta menilai perangai manusia...

2 comments:

BeN`z said...

hahahaha!
melayu ampang katenye...sah dok belek MM kan.

x trendy dikatanye ko?
haaihhh! jaket jeans biru beb


tu namanye jiwa juga tu

Unknown said...

ntah..agaknyer derang tgk aku jadi jiwa kaco...hahahaha....ader sorg arituh member aku pakai baju lambang polo besar gabak..terus kena sound aku.."ko mmg dasar Lelaki Ampang"..muahahaha