Saturday, January 24, 2009

Palestin Oh Palestin...

Assalamualaikum...

Aku tengok semenjak dua menjak ni...ramai giler manusia secara am nyer dan Islam secara khusus nyer mengutuk tentang apa yang berlaku kat Palestin....masing-masing sibuk untuk menunjukkan bahawa dier lah orang yang prihatin...dier lah orang yang mempunyai semangat keamanan...dan masing-masing cuba menunjuk jaguh dengan mengadakan pelbagai demonstrasi...

Pada pendapat aku lah kan...aku selalu pegang "jgn byk ckp...buat jer"..maksud aku kat sini..kita sibuk wat demonstrasi sana sini...terpekik terlolong....mandi peluh sana sini...tapi aku tak nampak kesan dier pada Israel Lahanat tuh...aku rasa org Israel Lahanat tuh pun gelak jer tgk kiter terpekik terlolong di jalanan membantah,memprotes,mengutuk perangai derang...tapi ader derang kisah???

Pada aku..tak perlu lah kita meletihkan diri berdemonstrasi..kalo boikot tuh aku sokong..sebab secara terus kita mampu memberi kesan pada Israel Lahanat dan Sekutu Wahabi nyer....tapi itu pon ader gak orang Islam yang buta hati..aku tengok ramai gak yang dok menyibukkan diri kat Mc'D...hehe..kata nyer "takleh lah Duke..Mc'D nih dah jadi darah daging aku"...hak ptuih!!!

Kita tak pernah belajar dari sejarah..Dalam Al-Quran sendri dah tertulis.."Tidak akan redha yahudi dan nasrani terhadap kamu selain dari kamu mengikut jalan mereka"...tapi ader jugak umat Islam yang nak wat baik ngan derang..Celaka lah kamu dunia akhirat!!!

Kita sibuk mengutuk Israel Lahanat & Sekutu Wahabi nyer...tapi kita lupa..semua itu berpunca dari kelemahan kita..baik dari segi ketenteraan,ekonomi,ilmu...bah kan agama. Kita sendri tak pernah bersatu...Palestin diserang..tapi aper tindakan jiran2 seARAB dengan mereka???Apa tindakan Saudi yang diwar-warkan pengeluar minyak terbesar??Apa tindakan Saudi yang mempunyai Tanah Haram??? Apa tindakan Mesir yang dikatakan mempunyai kelengkapan perang yang canggih???yang aku tengok Ahmadinejad yang kutuk derang..baguslah tuh..

Kalo kita tgk keadaan skrang..muda mudi sebaya kita...kita tgk kita sendri...aper pernah kita terdetik walo sekalipun..untuk kita mendalami ilmu agama kita???Tahukah kita kenapa kita solat lima waktu??Tahukah kita maksud disebalik perbuatan dalam solat kita??Tahukah kita D'Jalur Ghaib??Tahukah kita maksud 786???Tahukah kita sejarah bacaan dalam Tahiyat Akhir??Tahukah kita kunci langit???Kita sendri lemah dalam agama....dan kita sibuk untuk memerangi Kafir Wahabi...tanpa kita memahami Islam yang sebenar....

***siyes skit kali nih...hehe...

2 comments:

Anonymous said...

Itulah manusia, mudah berkata dari buatnya. Terpekik sana sini yang luak apanya tiada apa. Beribu laungan demonstrasi sekalipun takkan berganjak walau sebutir pasir pon di Israel nirrojim.

Unknown said...

yerp...dan kita terus terpekik terlolong atas laungan demokrasi dan hak asasi...