Saturday, January 10, 2009

Selamat Tahun Baru

Assalamualaikum...

Aku baru jer selamat tiba kembali ke daerah perantauan aku di Shah Alam selepas beberapa hari aku di kampung...Aku menyambut ketibaan tahun baru dalam kete on the way balik ke kg. Tengah hari tuh aku dapat msg dari adik tiri aku.."along..umie sakit berat..dia suruh seme anak2 dia balik"...kelam kabut aku carik bos aku mintak EL...terus petang tu jugak aku balik kg..aku sampai kira2 jam 1.30 pagi..kepenatan wat aku terus lena...

Pagi esok nya terus aku gegas ke rumah umie aku ngan adik pempuan aku dan abg kandung aku no 2...Sampai umah umie...terus naik umah cari umie...tgk umie ader atas kerusi..muka tak berdaya..nampak sangat umie aku sakit..aku rasa dia gagahkan jugak badan dia dok atas kerusi. Adik tiri aku cakap arituh sajer 3 kali umie aku pitam...Aku ajak umie aku gi spital tapi dia tak nak...tapi lepas 2-3 ari aku ngan abang2 aku pujuk..baru dier setuju nak masuk spital...
umie aku sakit buah pinggang,kencing manis,darah tinggi & jantung...

Aku bercuti lebih kurang 9 hari..menguruskan hal-hal keluarga kat kg...penat sangat2...duit tak yah citer...mengalir cam air terjun...hehe..tapi apa aku kisah..untuk family sendri..takper..aku sampai shah alam ari khamis...jumaat aku tak pegi keje coz aku rasa penat..drive sengsorang selepas tenaga diguna secara total..amat memenatkan...aku hanya terbaring...bangun sekadar untuk minum,makan.mandi & solat.

Apa yang berlaku kali ini pada aku cukup banyak hikmah nya...dari keperitan ini aku kutip pengalaman untuk lebih tabah untuk menghadapi masa depan..so..aku terus tersenyum untuk menghilangkan rasa beban di benak kepala aku nih...

No comments: