Monday, May 18, 2009

Ketentuan Yang Punya Kuasa

Assalamualaikum...

Aku baru jer sampai dr kg...balik psl ader kecemasan...ari selasa ma aku tepon..ckp umi aku masuk spital..nak kena potong kaki psl kencing manis..ari rabu pagi aku terus balik...

Ari rabu mlm operate...lepas operate umi aku nmpk ok..walopon agak lemah...ptg kames aku bwk kaki umi utk ditanam...dlm family aku..kiranyer aku sorg jer yg tau kat mana kaki tu ditanam..sebab aku sorg jer yg gi tanam..

ari sabtu..umi aku cam sedar tak sedar..mcm mamai...sebelum aku balik ker sa...ma aku dah tanya..

"kalo umi mati,nak tunggu along ker?"
"takper lah...kalo rasa lambat..tanam lah dulu..along dah redha"
"takperlah camtu"

Jodoh maut nih ditangan Allah...aku selalu ingatkan diri aku..lagi pon sepanjang aku balik..aku dah sempat jaga umi aku..makan aku suap..minum aku suap..sempat urut2 umi...kalo umi "pergi" skalipun..aku dah takder prasaan terkilan...aku doakan umi aku dipanjangkan umur..namun jika dah ketentuan-Nya begitu..aku redha..

***aku cam dah tade semangat...

No comments: