Friday, May 1, 2009

Hukum Karma

Assalamualaikum...

Selalunya aku menghadapi masalah bila nak mulakan sebarang tulisan...or kalo chegu BM aku dulu ckp..pendahuluan karangan..heh..so..mintak maaf..pendahuluan karangan biasanya agak teruk..

Aku kadang2 terpikir...camner agak nyer rasa wat jahat??maksud aku cam bunuh org ker...rompak....tembak sana tembak sini..dushum sana dushum sini...agak2 korang..derang yang wat bende2 camtuh ader pk ker soal balasan???

Aku selalu ingatkan diri aku...sebab aku tau aku nih tak braper kuat iman..or mmg tak kuat langsung...setiap bende yang kita wat pasti ader balasan..tak kira jahat..tak kira baik..cuma kadang2 kita tak nampak balasan tuh...Pada aku ader 3 bende..

Pertama:Balasan..Kedua:Ujian...Ketiga:Nikmat...

Kalo aku usahakan sesuatu & tak dapat..aku selalu pk...maybe ini satu balasan utk segala dosa2 aku..kalo ianya bukan balasan,ia pasti ujian utk aku....dan kalo ia bukan ujian..ia adalah nikmat utk aku coz maybe kalo aper yg aku nk itu aku dpt,aku akan saket.(sekadar contoh),hehe...

Kalo dalam kepercayaan Hindu...ia dipanggil Hukum Karma...(tajuk lagu Wings)...hehe
Aku selalu percaya...

Kalau kita ingin disayangi,kita mesti menyayangi.
Kalau kita ingin dihargai,kita mesti menghargai.
Kalau kita ingin kesetiaan,kita mesti setia.
Kalau kita ingin naik gaji,jgn selalu lepak isap rokok macam aku..hahaha

Tapi kadang2 apa yang kita kita takkan dapat balik.so..aku berbalik pada yang kedua.."Ujian".
Lepas tuh..aku akan kembali sengih lebar2...sambel jariku mengepit sebatang rokok berjenama.

***kadang2 kita lupa bahwa kita mempunyai qada dan qadar...

No comments: