Monday, May 18, 2009

Pegangan Yang Kian Longgar

Assalamualaikum...

Sejak kebelakangan ni..aku rasa dirku aku makin berubah..maksud aku bukan dari segi perangai...mungkin lebeh tepat dari segi filosofi/pegangan/prinsip atau yang sama waktu dengannya...

Aku seolah2 dapat rasakan..hati aku makin tawar...makin tawar bila memikirkan tentang hubungan adam & hawa..aku seolah2 sudah makin hilang kepercayaan terhadap kaum hawa...banyak bende yang berlaku kebelakangan ini menyebabkan pandangan aku pada kaum hawa makin berubah..dulu aku pantang tgk pempuan freehair..aku rasa cam nak sepak jer..tapi skang..freehair or not..aku dah x nmpk beza..kadang2 yg freehair lagi elok perangai dr yang bertudung...bukak tudung,leh nampak gigitan2 manja kat tengkuk..

Dulu aku selalu memandang pempuan dengan hormat..namun kebelakangan ni..prasaan hormat tu makin menipis...Maybe aku skang lebih kuang camnih...

"lu punya hal...lu punya hak..lu punya suka"

Dulu aku selalu pasan..asal yg jahat..asal yg meninggalkan..asal yg curang..kompem jantan...skang nih..pempuan pun sama...malah kadang2 lagi teruk dr jantan2 keberet...

Dan aku....hanya terus jadi pemerhati dari jauh sambel isap rokok berjenama...

***Tak perlu utk mengejar kesempurnaan..sebab kesempurnaan tak pernah wujud dalam manusia...

No comments: