Sunday, May 24, 2009

Matlamat...

Assalamualaikum..

Apa sebenarnya yang kita betul2 ingin kan dalam hidup kita??Juz before we die?

Duit???
Kuasa???
Pangkat??
Perempuan/Lelaki???
Anak/Pewaris???
Keluarga??

Aku sendiri tak tau aper sebenarnya yang aku betul2 inginkan...kejap aku nak jadi ini..kejap aku nak jadi itu..kejap nak jadi petani..kejap nak doktor...hehe(Imaginasi melampau)..

Tapi sebetulnyer..aku hanya lakukan aper yang aku fikir betul..dan aper yang aku rasa selesa..aku hanya mengikut flow. Bukan bermaksud aku tak berusaha...tak..tapi aku rasa aku tiada matlamat yang terlampau jauh ke depan...matlamat tu ader..cuma tak terlampau jauh sgt..
maybe sebab aku ni tergolong dalam mamat2 average...bukan tergolong dalam golongan pemikir/genius atau yang sama tahap ketinggian dengan yg disebut...

Aku selalu tetapkan dalam diri aku..2 tahun lepas nih aku nak jadi aper??Aku nak wat aper??biasanya aku limitkan dalam 2 tahun..2 tahun selepas grad aku perlu jadi aper??dan alhamdulillah..stakat nih perancangan aku maseh lancar..walopon mungkin tak sebagus yang aku expect..tapi aku maseh bersyukur...Dan aku maseh terus berusaha...Untuk maju dalam jalan aku sendiri...

Kenapa aku hanya limitkan matlamat aku selama 2tahun??ntah..aku takder jawapan yang khusus..cuma aku suka wat planning yang tak terlampau jauh ke depan..dan juga tak terlampau singkat untuk aku gapai..macam ma aku cakap "tak perlu nak fikir terlalu jauh..esok pon blom tentu kita hidup"...tapi itu tak bermakna kita tak perlu ader matlamat...itu perlu.Sekurang2nya kita ader matlamat hidup...

Dan matlamat aku yang seterusnya....KEDAI FOTOGRAFI!!!wish me luck...

***Hidup nih terlampau singkat untuk kita sia2 kan....

4 comments:

erin said...

asrul..ko da beli buku kacip???pinjam pinjam!! hahahaha :P

IRA said...

good luck.

tapi, belum apa2 lg aku dah nak mintak diskaun ye...

erin said...

ffuuhh~~~

aritu dpt merasa kejap jeh...

ble aku leh rs lama2 kan brg baru ko tu =P

Unknown said...

Ira:harga adalah muktamad..sebarang surat menyurat tidak akan dilayan....hehe
erin:hahaha...nnt kalo ko mo make over aku bwk gi kedai kat andalas tuh...hahaha