Saturday, February 4, 2012

Sg Permainan Tradisional

Semalam ke Sg Congkak. Atas jemputan Cik Kenari yang hadir bersama keluarga. Bersama ngan Cik Viva Hijau dan Encek Viva Biru. Viva biru ada 3 garisan. Nampak ganas. Saspek Pekida atau tukang promosi adidas.

Aku sampai macam biasa. Lambat. Masa sampai, macam-macam dah terhidang. Dari ayam, sausage, daging ayam yang berger tu,udang, bihun dan macam-macam lagi yang mana kalau ingin ku sebutkan satu persatu maka entri ini menjadi karangan zaman sekolah menengahku.

Ini kali pertama sampai kesini. Yang pernah kaki ini berjejak satu tika dulu cumalah Sg. Gabai. Sg Congkak ini lain dari Sg. Gabai memandangkan kita tak perlu mendaki setinggi Gabai. Sesuai untuk keluarga lepak-lepak.

Masa aku sampai, dah ada yang berendam. Dan seperti biasa juga, aku alahan dengan sungai-sungai ni. Tetiba adrenalin naik. Aku snap beberapa keping dulu, terus terjun tiruk (tipu). Aku hulur kaki je mula-mula. Kasi ujian kesejukan. Lepas dah agak serasi, baru aku turun pelan-pelan.

Apa-apa pun, semalam sangat best. Hijau Bumi Tuhan.

2 comments:

Anonymous said...

boleh tolong kite tak?
tolong apa?
share kan gambar-gambar hari tu boleh kan? tapi kalau menyusahkan, tak apa lah.
owhh..ingatkan apalah tadi.nanti kite edit-edit dulu ya.
yeay!!
..ok sekian..faham2 sendirilah yer..
muahahaha

Unknown said...

hmmm....=)...

baiklah pemilik Qalbun Salim...

=)