Tuesday, March 27, 2012

Aku Hidup Dalam Blur (Sementara)

Hidup kita saling berkaitan antara satu sama lain.

Walau sekecil mana pun tindakan kita, pasti ada kesan untuk mereka disekeliling. Mungkin pada tumbuh-tumbuhan, Mungkin juga pada manusia. Mungkin jua pada pasir di kaki.

Tidak dapat tidak, aku cuba untuk tidak memberi kesan yang negatif pada sekeliling aku. Tapi itu sudah pasti satu perkara yang mustahil untuk dilaksanakan 100%. Aku cuma mampu membuat apa yang ku fikir terbaik untuk masa tersebut.

Kebelakangan ini, aku menjadi seorang yang sangat blur. Kadang ada atas motor, aku tak sedar mana aku pergi. Sedar-sedar, aku sudah sampai ke satu tempat tanpa aku sedar aku melintasi sesuatu kawasan.

Pernah juga, aku lupa jalan yang terdekat untuk pulang ke rumah sendiri. Dan ia memaksa aku melalui jalan yang jauh.Hahaha...

Apa yang ada dalam otak aku sekarang. Aku sendiri pun blur. Kadang aku sendiri tak pasti, apa yang aku buat. Jangan jadi gila sudah.Hehe...

Aku masih belum mampu untuk berehat buat sementara waktu. Masih banyak yang perlu diselesaikan.

Oh..Last week sempat memanjat Broga. Dengan hanya memakai jeans dan kasut takraw. Dan juga memikul dua body kamera. Haha...Hmm.. Aku betul-betul rasa sangat segar. Sekurangnya untuk masa itu. At least, aku dapat lupakan sekejap tentang urusan yang tak pernah sudah.

Mungkin aku akan mencuri sedikit masa hujung minggu nih untuk melapangkan fikiran. Hopefully, otak aku kembali segar.

No comments: