Sunday, July 19, 2009

Bola,bola & Bola

Baru2 ni ader sedikit perkongsian pendapat antara aku dan sorang kawan aku..

Dia berpendapat :- kita mesti support team2 bola kat mesia nih..sentiasa support..baru bola kat mesia leh maju.kebanyakkan dari kita akan ckp.."lebeh baik aku tgk kat tv"...patutnya kita sama2 turun stadium..support..

Pada aku..

Aku rasa rakyat mesia ni bukan xmo support team2 bola kat mesia nih...dorang nak sangat support..tapi bila tengok men bola cam budak skolah menengah...hati mana yang x saket..kita bayar utk tgk bende yang cantek..kita bayar utk tgk bende yg best...tade org sanggup bayar sekadar utk tgk sampah..x perlu kita bandingkan kita dgn UK..org kat sana even yg menganggur pun ader elaun..kuasa beli dorang tinggi..kuasa beli kita rendah..so..org2 kita lebeh berhati2 bila nak spend duit...bukan soal menang atau kalah..tapi soal kepuasan..bila team men bagus..ramai yg secara otomatik akan rela spend duit utk beli tiket n support team masing2..contoh:kelantan N Selangor.Korang rasa dak2 UK yg kadang2 kita agungkan sgt tuh sanggup ker spend duit utk tgk MyTeam VS Pahang???Nibong Tebal FC VS Polis???

Player2 dorang men as a pro..not like an amateur..dorang tau..dorang dibayar utk bermain..jadi dorang main tanpa main2...tmpt kita..berlatih pon ader yg prob..coach kata turun kul 5...kul 5.30 paling awal baru smpi..x campur lagi bila mlm bantai roti canai sama teh tarik...Dorang akan ckp."Korang igt senang ker men bola??"aku ckp.."Korang dibayar utk men bola..lagipon itu jln yg korang pilih.."

Buktikan korang bolah men sebagus Allahyarham Mokhtar Dahari,Soh Chin Aun,Ali Bakar,Isa Bakar,Arumugam..paling tidak Dollah Salleh,Zainal Abidin,Hashim Mustafa,Fandi Ahmad...dan paling tidak bukti kesungguhan korang utk pulihkan martabat bola sepak Malaysia...selepas tuh..korang pasti akan dpt tmpt kembali dlm hati peminat2 bola kat mesia...

Tapi walo apa pon aku ckp..walo apa pon aku rasa...aku tetap support Malaysia...sebab aku

ANAK MALAYSIA...

***Giler lah..begitu patriotik aku kali nih...

2 comments:

Hezy-rena said...

"kita bayar utk tgk bende yang cantek..kita bayar utk tgk bende yg best"

aku suke statement ini...tp kdg2 bnda yg cantik tu x perlu di bayar utk tgk...kdg2 dipertonton kan secara percuma :D

btul x ?? hehehehhee

Unknown said...

(tgk kiri kanan)..ha'ah..betol,betol,betol...

hahaha..