Saturday, August 22, 2009

1st Day Puasa

Hari ni hari sabtu..hari pertama puasa...

Aku bermula dengan pagi yang agak lembab.Maklumlah..cuaca mendung.Aku rasa payah giler nak bangun pagi...tapi..oh ya, aku mampu untuk bangun bersahur pagi tadi.Itu pun setelah dikejutkan dengan kejutan oleh Malaikat.

Aku bersahur dengan 3 sudu nasi goreng.Minum air kosong dan sebatang rokok.

Cuaca yang mendung pada hari ini menyaksikan aku senantiasa terasa mengantuk.Pergi kerja sekadar untuk punch card.Selebihnya,hanya berbaring dan berjalan.

Dalam kereta otw balik,disebabkan oleh hujan yang lebat dan aircond yang sangat sejuk dan juga kereta yang dipandu oleh Ijal,aku membuat keputusan untuk tidur dengan lena.Walaupun Ijal cuba mengejutkan aku (Kedengkian menyaksikan aku landing barangkali),aku masih mampu maintain tidur.

Sampai dirumah,aku terus sambung tidurku didepan TV yang menayangkan Cerita Hidustan dan disaksikan oleh teman serumahku.Dari aku melayan hindustan yang menari menampakkan pusat,aku rasa baik aku tidur.

Sepanjang hari aku rasa mengantuk.Barangkali disebabkan oleh kandungan nikotin dalam badanku tidak mencukupi.

***aku harap puasa ku masih ada pahala walaupun aku banyak tidur.hehe

No comments: