Saturday, August 8, 2009

Babi Flu

Assalamualaikum...

Kita semua tahu tentang Babi Flu yg makin teruk melanda. Aku skang makin pantang tgk org selsema or demam or batuk or watever.....takut aku.

Semua org skang dah start pakai mask.Pempuan ker jantan,kecik ke besar,pendek ke tinggi,kurus ke obes...semua dah mula nak jadi mask rider.Tapi aku terpikir gak apa yg bos aku ckp..

"Islam dah galakkan pempuan pakai purdah lama dah..kalo pakai purdah dah tak yah risau pasal Babi Flu."...hehe

Ekceli..apa yg aku nmpk..pertama skali Islam dah bitau awal..Rasullullah s.a.w dah bitau awal2..
Mana2 kwsn yg diserang wabak,rakyat di kwsn tersebut tidak dibenarkan keluar dr kwsn tersebut..Tapi kita tak amek peduli...

Sekend....Islam dah cakap..JAGA KEBERSIHAN
Kita wat dono jer....

Sendri pikir lah...

***Tegap ker tak tegap..Babi Flu tak amek port...

2 comments:

hazad irwana said...

weh knora dah pakai purdah ke?

Unknown said...

haaa???giler per???hahahha