Sunday, August 16, 2009

Bas Punyer Ceritera

Assalamualaikum...

Hari Isnin yg lepas aku balik kampung...kali nih aku balik kg nek bas..setelah hampir 2 tahun kot aku tak nek bas..aku nek bas kul 10.00mlm..

Nek jer bas aku cek aku nyer nombor seat..cool..dapat single seat..ngeh ngeh ngeh..baru lebeh kurang setengah jam bas gerak..tinger aku yg sensitip nih mula mengesan bunyi yg pada masa skang memang menggerunkan...BATUK DAN BERSIN!!Aiseh..penutup idung lak tertinggal..terus aku kuarkan kain key/bandana aku...dengan cap itam,jaket itam n bandana itam..aku rasa aku kelihatan cukup sempurna sebagai seorang rocker..hehehe...owh..tak lupa..spek ku yg berbingkai itam...hehe

lebeh kuang kul 3 pagi bas benti rehat kat chendor,kuantan.aku turun gi beli air n lepas depan bas sambel menghisap makanan kesukaan jin..berkepul2...fuhhh...Tetiba aku tgk driver tu dtg..
"Bas rosak..nek bas Trans kat depan..10 jer dulu"...jadah...trus aku nek atas amek beg..

Aku nek bas Trans utk teruskan perjalanan sebagai anak rantau..sebagai penumpang..aku kena cari seat2 yg kosong..aku dapat tingkat 2 seat area blakang...

Tobat..pasnih aku takmo nek dah bas Trans 2tingkat n dok kat area blakang...naseb bek time benti aku tak makan...sampai KT aku tak leh tido...aku rasa dunia ku berpusing...

***

OTW dtg SA aku terpaksa amek bas siang hari..itu jer yg ada..dan itu juga tiket yg last..Seat NO 27!!!Siang hari n seat blakang!!!wow!!
Aku tak ingat sampai mana...tapi area Genting Sempah kot...Air cond bas wat hal...setengah jam aku dok dalam bas pada waktu siang hari n seat blakang tanpa aircond!!!

***Aku rasa paler otak aku smpi skang jd mudah pening...side efek kot...cis

2 comments:

Hezy-rena said...

serba serbi itam itu bkn rocker namanya...

da serupa perompak okek...

nasib baik x kene alau dr bas klu x..hahahahaahahhaha

p/s: asal x bwk blk wira???lain kali nk tinggalkan wira bgtau sesiap bole aku bwk dia g jln2 kohikohkohkoh

Unknown said...

hezy DA lazy:wah wah wah...hehe..xper lah..wiraku suka bersendiri...hehe

Aku ngan rockers2 mesia seme adek bredek angkatlah...ko kena blaja trimer hakikat...

Aku Seorang Rockers..

hahaha