Saturday, September 5, 2009

DSLR...Ko Memang Pengarang Jantung!!

Assalamualaikum...

Erm..aku semakin hampir mencapai matlamat aku...

PHOTOGRAPHER..

yerp..aku semakin hampir..hari ni, selepas waktu asar aku gi seksyen 13. Pegi bazar Ramadhan. Bukan nak beli makanan sangat pon. Sebab selera aku terbantut bila berpuasa.Ko letak ayam golek nari2 depan aku pun aku rasa aku tak heran.(Baca dengan intonasi penuh berlagak)

Start dari jam 5.30 petang sampai jam 7...aku bz shoot pic2 yang menarik..melakukan eksperimen pada kamera.Mencuba pelbagai setting yang ada. Banyak bende jugak aku dapat blajar. Penat tapi sangat menyeronokkan. Sampai aku tak sedar masa yang makin hampir untuk berbuka.

Buat pengetahuan kawan2..terutama pada Erin & Fariz, aku baru jer angkut DSLR.Nikon D60. Tu jer yang termampu stakat nih.Alhamdulillah...Aku maseh lagi dalam peringkat mengodek function2 yang ader pada kamera nih. Tapi siyesshit aku cakap,walopon dengan tahap aku yang begitu amatur,kualiti pic yang keluar menggunakan kamera nih...Superb!!tinggal lagi skill aku jer yang tak brape nak ngam..kena banyak lagi blaja..

So..insyaallah..kalo tade aral melintang,lepas raya nih aku akan start ikut wat job wedding/event...doa2 kan lah yerk..hehe...

***aku dah tatau aku ni nak jadi aper..hahaha..seni logam,seramik,grafik,tekstil dan skang foto.hehe

5 comments:

benz said...

wohhhoooooo! sorang lagi member aku jd antu DSLR. tp, pegang dia tu mmg meresap weehhh thp ke-best-an nye. opismet aku angkat D80. skg pun sebuk ngn outdoor shoot ngn ikut kwn2 photog g weds.

ko tu dh aku kata jiwa seni. x lari punya dr line ko tu.. ngahahah! ati bila nak ada 'taman' ni? :p

hazad irwana said...

duke baru skrg bape harga?balik cuti aritu sepupu nk tolak kat aku rm1700.agak ok ke?

Unknown said...

benz:'taman'??wahahaha...aku ni gurun sahara beb...hahah..

hazadirwana:Baru aku tgk RM2k..tu pon kat lowyat lah..1.7k??tgk lah acc aper dia bg?..waranti ader lagi x??skang sekend leh dapat dlm 1.5k-1.8k..atas dr tu dikira agak mahal kecuali byk acc dier bg..

cla said...

wah duke aku rs bangge plak dgn ko ni... hbat jgak plan ko!! aku doakan ko bjaye la.. pelan2 tp nmpak hasil! Tahniah la Duke!

Unknown said...

cla :hehe..tengs...ko pon sama..jadi chegu yg baik..=D