Saturday, September 26, 2009

Raya Datang Lagi

Hari Raya Yang keduapuluhtujuh aku sambut untuk seumur hidup aku nih...

Tade beza sangat dari yang lepas2...Sedikit perbezaan cuma pada duit..dulu menerima skrang memberi dan mengeluarkan...hehe..

Secara tradisi nyer..setiap kali malam raya..keluarga aku yang besar dan riuh yang amat akan membakar satay,babi-beratur,men mercun (skrang men yg mcm hari merdeka...bunga api kat langit..150 das) dan bergelak ketawa dan diselang seli sesi 'bahan membahan'.Juga sesi masak2.Antara hidangan wajib family aku di pagi hari raya...

1.Nasi briyani
2.Nasi himpit
3.Nasi dagang
4.Satay
5.Pulut kuning Gulai Ayam(kadang2 pada hari kedua)

Aku ckp ngan ma aku.."kalo sebulan along dok kg,kompem bulat"
Ma aku balas "makan jer...bukan slalu"
(dalam loghat trg)

***well...aku sayangkan keluarga aku yang sgt2 riuh ini...=D

4 comments:

Hezy-rena said...

ko tayah duduk dgn ma ko pun da mmg bulat hahahahahahaha


*larikkk laju2*


p/s : myv aka gratitude kim slm

Unknown said...

erin:*larikkk laju2*<----boleh ker??..=P..hahahaha

wslm

Nor Azlina Yusof said...

Selamat Beraya Bro..Xda duit raya ka? :P

Unknown said...

Lady Arween:wohh..soklan sensitip..hahaha..ko lagi dasat dr aku ween...patut aku mntk dr ko...=P..hahaha