Thursday, January 17, 2013

Dinner

Bulan lepas menghadiri Dinner Company aku yang bertemakan Bollywood...

Pada mulanya sudah terfikir untuk menjadi ceti...tetapi membatalkan hasrat lantas menukar persiapan ke arah SRK..ouh lupa..Datuk.

Sesampai aku disana, aku melihat hampir semua lelaki memakai baju yang sama cuma berlainan warna. Disertakan selendang yang dililit di leher, aku nampak seakan sepasukan boria bertema Bollywood.

Namun sudah pasti, aku kagum melihat kegigihan para wanita yang cuba menepati kehendak tema. Malah ada di antara mereka, jikalau mereka berpakaian sedemikian 10 tahun lepas, mereka mungkin layak berada didalam filem.

Cuma sedikit ralat, ada yang aku nampak elok bertudung dan menutup aurat di tempat kerja, namun semua itu dicampak ke tepi semata memenuhi kehendak tema. Memakai sari yang nampak bahagian perut itu bukan lah sesuatu yang boleh dibanggakan. Memakai sari yang menampakkan bentuk badan, bukan sesuatu yang boleh dibanggakan. Semoga kita sama-sama dibimbingNya.


No comments: