Sunday, January 15, 2012

Ya...Saya Terkena

15 / 01 / 12 Waktu malam.....

Pandang SMS yang diterima..."Jangan malas boleh tak?". Letak henset kat sebelah. Mata masih melekat di kaca TV sederhana kecil dalam keadaan berbaring. Kosong. Capai henset dan balas SMS seraya bangun dengan longlai dan tak bersemangat. Ambil kunci kereta dan rumah.

Ijam memerhati. "Mana?" soal Ijam pendek. "Makan" balas aku pendek.

"Abe masak nasi" balas Ijam. "Makanlah" balas aku pendek lagi.

***

Di Jaja Kafe Seksyen 23.

"Alahai, takder lak Uncle Bob". Duduk satu meja berkapasiti 4 namun diisi seorang makhluk. "Tea O Limau" sambil mata pandang skrin besar. Acara sukan sepak-sepak bende bulat hitam putih.

Terima satu SMS. "pat2. Online jap". Kebil-kebil. Mana satu ni?. Nak makan dulu ke online? "Ada emergency kot". Mata melilau. "Kau memang penyelamat dunia siber cafe". Al maklum, hensetku tak cukup canggih untuk beronline dikawasan yang mempunyai liputan WiFi.

Aku sempat pandang atas meja. Segenggam kunci. Segelas air. Sebakul otak-otak. Belum sempat dijamah. "InsyaAllah selamat. Bersangka baik." Aku tinggalkan meja menghala ke CC.

Aku klik YM. "Yer? naper?"

"hehehe...sajer"

****

Melangkah keluar CC dengan air mata melimpah. Ok...part ni aku tipu. Nak bagi drama.

2 comments:

Anonymous said...

beberapa minit kemudian...
dapat sms, enchek TembakauJiwa penrigimnya. Beliau memberi satu teori baru sambil memandang air teh o limau dan otak-otak dihadapanya. Katanya, sakit belakang yg dialaminya tu pasal dia tak minum air lain kot.asek nes o jer.
***Teori sakit belakang awak tu tak der kene mengena ngn nes O,teh o dn apa bagai minuman sekali pon yerr...sama skali tak betol!!***

Unknown said...

yer,teori kite x betol...cik kenari.....~sigh...haha