Tuesday, November 3, 2009

Aku Manusia

Aku sebenarnyer takut...

Bila ada yang memandang aku dengan tanggapan...

Aku Ini Baik
Aku Ini Taat Agama
Aku Ini Patuh Pada Suruhan-Nya
Aku Ini Tahu Agama

Siyes...Sebab aku tahu..

Banyak lompong-lompong kosong...
Yang kadang tidak tertampal oleh aku...

Aku ini sekadar manusia biasa...
Yang bukan kadang-kadang melakukan silap...
Yang bukan kadang-kadang melupakan-Nya...
Kerana aku hanya Insan Yang Selalu Lalai...

Hrmm..
Aku juga takut bila mula terlalu rapat dengan seseorang..
Sebab aku takut akan melukakan...
Mungkin tidak hari ini...
Mungkin tidak esok...
Tapi mungkin pada masa depan...
Sebab aku tahu...
Aku selalu melukakan...

2 comments:

nurikhlas said...

wahai sedare,
Aku ini juge sekadar manusia biasa...

punye perasaan takut..
takut dilukai dan melukai.

tapi ape daye ku..
aku insan biase..
sume itu tetap terjadi pade diriku yang naif ini..
ingin kujage perasaan org lain
tapi diri sendiri yg terluka..

ingin kujaga perasaan sendiri,
ku takut mereka kan terluka..

ape lah dayeku..
aku manusia biase..
juge seperti kamu..
punye perasaan seperti kamu..

tapi..
kite boleh jadi seorang yg peka terhadap perasaan org kan..?


***takut lah pada Yg Maha Esa lbh dari segalanya.

Unknown said...

nur:arrrrrr....hrmmmm...ntah..tapi jgn peka sgt kot...prasaan kita pon blom tentu ada org nak peka..haha