Saturday, November 28, 2009

Coretan Diwaktu kebosanan Di hari Raya

Sorang kawan aku cakap kat aku semalam...

"Naper tiap2 kali ko kuar jupe member ko,mesti pasal dorang ader prob??Dah macam kaunselor"

Hik Hik Hik...

Aku??Kaunselor???Lu hilang akal ker bai??hahaha

Tapi ntah...maybe setengah2 orang,setengah2 kawan aku bercerita ttg prob mereka pada aku untuk dengar pendapat aku...walopon kadang2 aku pikir...pendapat aku tu bukan leh pakai mana pon...hahaha..tapi muka kena konfiden tahap dewa beb bila bagi pendapat...baru orang percaya..haha..tambah lak kalo wat muka ala2 budak MLM nak jual penapis air...baru dasat.hahaha..

Maybe gak derang ada rasa percaya pada aku..ntah.Aku sendri kadang2 tak percaya dengan diri sendri..hehe..ader satu kata2... "TRUSTING SOMEONE MEANS RELYING ON THEM & ONLY THE WEAK DO THAT" ...walopon aku sendri tak setuju ngan kata2 ni...tapi dalam setengah2 hal,boleh jugak diguna pakai.Maksud aku, jangan terlalu percaya pada sesiapa.Simpan lah sedikit kepercayaan itu untuk diri sendri..Kepercayaan itu perlu,namun mungkin bukan 100%..selagi berdiri atas nama manusia,kita tetap tidak sempurna.Dan dibawah ketidaksempurnaan tersebut,kita mampu untuk mengecewakan.

Bercerita tentang manusia yang tidak pernah sempurna, aku rasa kelakar bila manusia cuba mencipta sesuatu yang sempurna...bila ada yang mendakwa "inilah ciptaan yang sempurna".Bukankah dakwaan itu melampaui batas kita sendri??

Aku juga tidak faham malah mungkin takkan mampu memahami bila ada yang berterusan mencipta peraturan2,menggubal undang2 kononnya untuk mencegah itu dan ini..Mana mungkin kita satu makhluk yang penuh dengan kelemahan mampu untuk menciptakan undang2 yang sempurna??Pada aku,kalo kita berkehendakkan sesuatu yang sempurna,kita ambillah atau mintak lah dari Yang Maha Sempurna.

***Rumah aku penuh ngan daging...esok aku nak juallah..muahahaha

No comments: