Wednesday, November 4, 2009

Taktik Menekel

Malam tadi aku lepak kat dataran Shah Alam...walopon dengan cuaca yang dingin bak Jepun yang baru abes musim salji namun maseh belom cukup mematahkan semangat perjuangan lepak aku yang makin kental. Berbekalkan kerepek pisang dan ubi yang aku beli dari makcik yang jual kerepek sebelah bank kat seksyen 16, aku mengorak langkah dengan penuh bergaya dan penuh keyakinan. Dibelakangkanku tersandar satu beg yang terisi senjata aku yang paling ampuh,GITAR TONG CAP KAPOK!!Dan tak lupa 2 serikandi yang setia mengekori aku.yerp..Serikandi a.k.a Gundek-gundek a.k.a aweks-aweks a.k.a aper saja yang korang nak panggil.

Salah sorang dari awek tuh mintak aku ajar 1 lagu korea yang haramjadah sampai skang aku tatau tajuknyer. Setakat yang diberitahu..tajuk nyer First Love...ntah..aku tak ambil pusing. Kata Chegu-chegu aku dulu..."Kita jangan lokek ilmu"..maka aku dengan berlapang dada mengajar petikan2 maut kepada aweks tuh sambil mengunyah kerepek pisang.

Dipendekkan cerita,tetiba datang sebijik kete (Ofkos takleh celen Skyline gua) wira erobek stendet berisikan 1 mamat hip hop,1 mamat kontrol macho yang amat dan 1 chika yang pakai baju adik dier..siyes!!aku bajet tu baju adek dier standard 5. Selamba chika tuh light cigar.Bajet hebat sangat lah kot..ntah.Aku masih tak ambil pusing.

Aweks-aweks ku ni plak tetiba nak ke tandas.Maka aku lepak lah sorang-sorang untuk sementara waktu..aku petik gitar layan Aizat-Hanya Kau Yang Mampu dengan harapan pempuan depan aku yang tengah wat study grup terpesona dengan kebolehanku bermain gitar sambel menyanyi.

Tak lama selepas tuh,aku nampak aweks-aweks ku berjalan menghala ke arahku.Laluan yang digunakan tu pulak bersebelahan dengan kete wira erobek tadi.Tak semena-mena mamat hip-hop itu memanggil salah sorang dari aweks-aweks ku itu lalu menghulurkan sesuatu.Aku nampak macam sekuntum bunga kertas.Cis..aper barang..bunga kertas!!Yang ini punya kes aku ambil pusing..Cinta murahan yang dijaja sebegitu,InsyaAllah tidak akan mampu menggugat kesetiaan aweks-aweks ku itu.

Selepas aweks-aweks ku tiba,salah sorang dari mereka menghulurkan sesuatu kepada aku.KERTAS ADA NO FON BESERTA NAMA-PET!!!siyes..buruk giler tulisan. Nama cam binatang peliharaan. Aper barang!!Aku bajet mamat tuh tulis no fon ngan tangan terketar-ketar sebab konpidem diri yang rendah untuk berhadapan dengan aweks-aweks ku yang nyata amat menawan.

Salah sorang dari aweks ku itu menggunakan fon aku untuk mengenakan mamat-mamat tadi. Dan hasilnyer..."wak..tu nombor kita.tapi kawan kiter nak kat yang baju merah tuh"..selamba.Ingat aku tunggul di tepi pantai aper...

Dipendekkan citer skali lagi,jam 2.30 pagi ketika aku sedang nyenyak dibuai mimpi yang indah-indah...fon aku mengeluarkan nada dering Kryptonite.Cis...aku tengok nombor yang tertera..no mamat tadi.Dengan suara jantan macho..aku angkat "Hello"..diam...dan sebelah sana terus meletakkan fon.Bangang...tepon orang pagi2 buta semata-mata nak letak tepon??Aku terus bagi text.."Lu cari pempuan baju merah ker??Ni No aku..BALAK DIER!!"pastu terus tido..

Pagi..aku perasan satu msg kat fon aku.."Lu balak baju merah ker???"..aku reply 'ha'a..wa nampak malam tadi tapi wa malas nak banyak citer"..then..diam agi...siol..

***Ramai ker jantan murahan menjaja chenta guna cara camtuh???cis..memalukan spesis2 jantan rockers...

4 comments:

Hezy-rena said...

sumpah!! aku x leh blah dgn entry nih hahahahhahaha

*gelak guling2*

Unknown said...

entry nih sekacak tuan tanah blog nih kan???kan??kan??*wink2*

nurikhlas said...

semerdu-merdu suara ketika menyanyi lagu zaman di dunia yg fana ini..
apakah akan lebih lunak dan lemak merdu andai suara itu di gunakan
untuk mengalunkan ayat-ayat Sang Pengcipta?

Unknown said...

Nur:erks...aku nyanyi lagu tuh sambil dlm hati berzikir...kot..erk..no komen...hahaha