Wednesday, December 9, 2009

Bergenang Aiyer Mater

Pagi tadi otw aku nak gi keje..skit lagi nak sampai..dalam paler otak aku memang dah terbayang punch card aku akan berwarna biru...tetiba stereng kete aku rasa berat dan menghala ke kiri...namun aku maseh blom penik..selamba aku drift kat tepi.Aku kuar...pandang tayar...tetiba mata aku bergenang...TAYAR AKU FLAT!!!Aku terus terbayang punch card aku akan terus kekal berwarna merah.

Aku kol Ijal.."ada katner jal?".."kat telok"..."weih..tayar aku pancit..kat shell telok".."aku tgh makan nih..jap agi aku datang"..sementara menunggu Ijal datang..aku bukak lah but blakang nak pasang tayar sper...BABIIIII!!!tayar aku di skru pada body!!!aku tade spanar saiz tuh...aku terus bergenang air mata...

Ijal sampai...cubaan bukak skru tayar sper aku masuk yang ke satu juta pat puluh kali namun maseh gagal.Last Ijal cakap.."duke,ko pakai tayar aku dulu lah..".."ye lah"..bergenang lagi air mata.

Sampai di kedai tayar..."weih apek..lu sudah kasi sumpah sama saya punyer keleta ka??..semalam dtg elaimen hari nih pancit??"..."u punyer kete melajuk woo..lu sudah cakap mo tukar rim sukan"..."aku nak tukar bagi chantek...takper lah..u kasi tukar wa punyer tayar..sama RIM SUKAN SKALI"..."wokey".."braper bajet??"..."RM***.**"....aku bergenang lagi aiyer mata...

Kini...kete aku dah pakai rim sukan disebabkan tayar pancit...kete aku tersenyum girang..aku bergenang aiyer mater....

***esok percubaan kali ke sepuluh ratus untuk birukan punch card.

2 comments:

benz said...

alaaalaaaaa... cian.
tapi sport rim ooooo.. $-)

Unknown said...

sport rim murahan jer ben...